Kymenlaakson Jäte toteuttaa asukastyytyväisyyskyselyn kahden vuoden välein. Vuoden 2024 kyselyyn osallistui 454 asukasta, mikä on 65 vastaajaa enemmän kuin vuonna 2022. Tutkimus toteutettiin yhteistyössä Innolinkin kanssa. Kiitämme kaikkia vastaajia arvokkaista palautteista!

Keskeiset tulokset

  • Tieto jätehuollosta tavoittaa hyvin:
    94 % vastaajista koki saavansa riittävästi tietoa jätehuollosta.
  • Lajitteluaktiivisuus korkealla tasolla:
    98 % vastaajista kertoi lajittelevansa jätteensä.
  • Palvelut tunnetaan laajasti:
    Jäteastian tyhjennyspalvelut ja jäteasemapalvelut ovat tunnetuimpia. Lisäksi 81 % vastaajista kertoi käyttävänsä jäteasemapalveluja. Myös keräyskierrokset ovat hyvin muistissa.

Palveluiden arvosanat

Saimme asukkailta seuraavat arvosanat asteikolla 1–5:

  • Kuljetus- ja perusmaksujen asiakas- ja laskutuspalvelut: 4,23
  • Ekopisteet: 4,33
  • Jäteasemapalvelut: 4,43
  • Neuvonta ja viestintä: 4,2

Palautteesta suuntaa tulevaan kehitykseen

Tulokset osoittavat, että jätehuollon palvelumme vastaavat asukkaiden odotuksia. Kehitämme palveluitamme jatkossakin saadun palautteen pohjalta.