Jätteenkuljetusten asiakaspalvelussa ruuhkaa

Jätteenkuljetusten asiakaspalveluun tulee tällä hetkellä poikkeuksellisen paljon puheluita ja puhelinlinjat ovat ruuhkautuneet. Myös soittopyyntöihin, sähköposteihin ja sähköisen asioinnin kautta tulleisiin yhteydenottoihin vastaamisessa on viivettä. Yhteydenottoja tuli paljon viime viikon aikana, koska jätteenkuljetuksissa oli viivettä. Mikäli olette jo jättäneet soittopyynnön tai yhteydenottopyynnön sähköisen asioinnin kautta, olkaa hyvä ja odottakaa rauhassa yhteydenottoa asiakaspalvelustamme. Puramme yhteydenottopyyntöjä mahdollisimman nopeasti. Pahoittelemme …

Jätteenkuljetusten asiakaspalvelun puhelinpalvelussa muutoksia 16.12.

Jätteenkuljetusten asiakaspalvelun puhelinpalvelu on suljettuna torstaina 16.12. kello 12.30- 14.30 välisenä aikana. Tänä aikana kannattaa suosia sähköistä asiointia. Sähköisessä asioinnissa voit mm. liittyä jätteenkuljetuksiin, tehdä osoitteenmuutoksen, tilata ylimääräisen tyhjennyksen tai pyytää taukoa tyhjennyksiin. Asiakaspalveluumme voit olla yhteydessä myös sähköpostitse: asiakaspalvelu@kymenlaaksonjate.fi.

Jätteenkuljetusten asiakaspalvelun puhelinpalvelussa muutoksia keskiviikkona

Jätteenkuljetusten asiakaspalvelun puhelinpalvelut sulkeutuvat keskiviikkona 20.10. poikkeuksellisesti jo klo 12.00 henkilökunnan koulutuksen vuoksi. Keskiviikkona kannattaa suosia sähköistä asiointia. Sähköisessä asioinnissa voit mm. liittyä jätteenkuljetuksiin, tehdä osoitteenmuutoksen, tilata ylimääräisen tyhjennyksen tai pyytää taukoa tyhjennyksiin. Asiakaspalveluumme voit olla yhteydessä myös sähköpostitse: asiakaspalvelu(at)kymenlaaksonjate.fi.

Taloyhtiöiden uudet astia- ja tyhjennystilaukset ruuhkautuneet

Juhannus lähenee, samoin heinäkuu, joka tuo muutoksia Kymen jätelautakunnan alueen taloyhtiöiden keräysvelvollisuuksiin. Heinäkuun alusta lukien erilliskeräysvelvoitteet laajenevat koskemaan aiempaa pienempiä taloyhtiöitä. Jatkossa jo viiden asunnon taloyhtiöissä tulee olla loppujätteen ja biojätteen lisäksi astiat myös kartongille, muovipakkauksille, lasipakkauksille ja metallille. Kouvolassa pakkausjätteiden kuljetusjärjestelmä muuttuu Lisäksi samaan aikaan heinäkuun alussa Kouvolassa tapahtuu kartongin, metallin ja lasipakkausten osalta …

Itsepalveluaika Jumalniemen jäteasemalla laajenee

Jumalniemen jäteaseman itsepalveluaikaa laajennetaan. Itsepalveluaika kotitalousasiakkaille on pitkäperjantaista 2.4. lähtien sunnuntaisin ja arkipyhäpäivinä klo 9-18 (mukaan lukien juhannusaatto ja jouluaatto). Palvelu ostetaan etukäteen verkkokaupasta. Linkki verkkokauppaan ja ohjeet palvelun käyttöön löytyvät täältä. Jätekuorma maksetaan etukäteen verkossa Itsepalveluasiointi toimii käytännössä niin, että asiakas maksaa jätekuorman etukäteen verkkokaupassa ja ilmoittaa samalla sen auton rekisterinumeron, jolla hän on tuomassa …

Kesäasuttavien kiinteistöjen tiedotekirjeet matkaan

Niille asiakkaille, joiden jäteastia tyhjennetään vain kesäaikaan, on lähetetty tiedotekirje. Kirjeeseen on listattu ne viikot, joille olemme sijoittaneet kiinteistönne tyhjennykset. Viikkoja on mahdollista muuttaa, ja sen voi tehdä sähköisellä lomakkeella tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun. Tyhjennyksiä ei kuitenkaan voi siirtää parillisilta viikoilta parittomille tai päinvastoin. Kesämökin jätteenkuljetukset Vain kesäaikaan käytössä olevalla kiinteistöllä tulee loppujäteastia tyhjentää vähintään …

Jäteastialle voi tilata pesun Kouvolassa, Iitissä ja Kotkassa

Jätehuoltomääräysten mukaan biojäteastiat tulee pestä vähintään kahdesti vuodessa, loppujäteastiat vähintään kerran vuodessa ja muut jäteastiat tarvittaessa, likaavaa jätettä keräävät vähintään kerran vuodessa. Astiat voi pestä itse, mutta tarjolla on myös maksullinen pesupalvelu. Kymenlaakson Jäte tarjoaa maksullista jäteastioiden pesupalvelua Kouvolan, Iitin ja Kotkan taajamissa kahdesti vuodessa: keväisin ja syksyisin. Tänä keväänä pesut alkavat huhtikuussa ja jatkuvat …

Sähköinen asiointipalvelumme uudistui

Kymenlaakson Jäte Oy:n kotitalousasiakkaille ja taloyhtiöille suunnattu sähköinen asiointipalvelu on uudistunut. Tavoitteena on ollut tehdä asioinnista entistä nopeampaa ja vaivattomampaa. Lisäksi jätteenkuljetusasiakkaiden asiointimahdollisuuksia on laajennettu. Sähköisessä asiointipalvelussa voi hoitaa muun muassa jäteastioiden tyhjennyksiin ja laskutuksiin sekä ekomaksuihin liittyviä asioita. Lisäksi voi kysyä lajittelusta sekä antaa palautetta jäteasemista ja ekopisteistä. Vain olennaiset kysymykset näkyvillä Vanhassa asiointipalvelussa …

Asiakasrekisterissä tietoliikennehäiriöitä

Jätehuollon asiakasrekisterissä on tällä hetkellä tietoliikennehäiriöitä, joiden vuoksi jätteenkuljetuksiin ja laskutuksiin liittyvien muutosten tekeminen voi viivästyä. Koska järjestelmä toimii normaalia hitaammin, myös puhelinlinjat voivat ruuhkautua. Häiriöiden syytä selvitetään parhaillaan. Mikäli asiasi ei ole kiireellinen, käytä sähköistä asiointia, niin hoidamme asiasi, kun rekisteri toimii taas normaalisti. Pahoittelemme häiriöstä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

Puhelinpalvelut avoinna jatkossakin arkisin kello 9–15

Kymenlaakson Jäte on kokeillut kesäkuusta asti lyhyempää aukioloaikaa puhelinpalveluissaan. Jätteenkuljetusten asiakaspalvelun, ekomaksujen laskutuksen sekä jäte- ja lajitteluneuvonnan puhelinpalvelujen aukioloaikaa on lyhennetty tunnilla päivän alusta ja lopusta. Nyt kokeilu on päätetty vakinaistaa. Puhelinpalvelut ovat avoinna jatkossakin arkisin kello 9–15. Muutoksen taustalla on osaltaan verkkoasioinnin suosion kasvu. Puhelinpalvelujen aukioloaikaa lyhentämällä nettisivujen kautta lähetetyt verkkolomakkeet saadaan nopeammin käsittelyyn.