Oma asiointi

Oma asiointi on jätteenkuljetusten sähköinen asiointikanava, jossa voit tarkistaa ja tehdä muutoksia loppujäteastian ja biojäteastian tyhjennyspalveluihin.

Palvelu koskee Iitin, Kouvolan, Kotkan, Haminan, Pyhtään ja Mäntyharjun kuljetusalueiden kotitalousasiakkaita. Jos etsit Pertunmaan jäte-ja lietekuljetuksia koskevaa ohjetta, löydät sen täältä.

Oma asiointiin rekisteröitymistä varten tarvitset jäteastian tyhjennyslaskusta asiakasnumeron ja laskun numeron (oikea yläkulma). Verkkolaskun tilanneet löytävät laskun omasta verkkopankistaan.

Ohjeet rekisteröitymiseen ja palvelun käyttöön:

Palvelun käyttö edellyttää, että olet saanut meiltä ainakin yhden tyhjennyslaskun. Jätteenkuljetusasiakkaaksi liittyminen tapahtuu sähköisellä lomakkeella.

Oma asioinnissa voit mm.

  • muuttaa jäteastiasi tyhjennysväliä (huom. maksimissaan 4 viikkoon)
  • nähdä jäteastiasi seuraavan suunnitellun tyhjennyspäivän (+/- 1 päivä)
  • tilata ylimääräisen tyhjennyksen
  • keskeyttää jäteastian tyhjennykset määräajaksi
  • tehdä muutoksia omiin tietoihin
  • tehdä kompostointi-ilmoituksen (huom. ei koske kimppakompostoria)

Asioida voi edelleen myös sähköisillä lomakkeilla

Kuljetusalueidemme uudet ja nykyiset asiakkaat voivat edelleen hoitaa jätehuoltoon liittyvät asiat oma asiointi -palvelun ohella myös sähköisillä lomakkeilla, jotka eivät edellytä kirjautumista. Kaikkia sähköisten lomakkeiden kautta tilattavia palveluita ei myöskään ole vielä saatavilla oma asioinnin puolella. Asiakkaamme voivat käyttää kumpaa tahansa asiointikanavaa omien jätehuoltoasioiden hoitamiseen.

Seuraavat asiat voi tällä hetkellä hoitaa vain sähköisillä lomakkeilla

  • jätekimppa eli yhteisessä käytössä oleva jäteastia
  • Pertunmaan aluekeräyspisteet
  • perusmaksujen laskutus
  • hyötyjätteiden keräys kiinteistöllä (bio, muovi, kartonki, metalli, lasi, paperi)
  • sako- ja umpikaivojen tyhjennykset
  • lajitteluneuvonta

Oma asiointi -palvelua kehitetään parhaillaan palvelemaan laajemmin jätehuoltoasioissa.